jlblm

Sabaton och Iron Maiden 13/7-13

Kategori: Smått och gott

Min första Iron Maiden konsert. Grymt bra och hur mycket människor som helst. Tror jag hörde en siffra på 55 tusen. Skön stämning, skön allsång, mycket svett ch massa mer....
Men bäst av allt var förbandet. SABATON..... var väl mest därför jag var där. De är helt underbara. Så mäktigt. Hade rys i kroppen alla låtar. Jag och möjligen några till var väl de enda som hade Sabaton tröjor på oss hehe. Men vad fan gjorde det.
Underbar dag... och kan tillägga att jag var skapligt trött sen

Och nu är det dags för mig att sova. Är helt slut efter en händelserik vecka med konsert och helikopterflygning. Dessutom kramp i fingrarna efter all denna uppdatering. Skärpning nu.
Natti

Pinnarp och Stockholm 12/7-13

Kategori: Smått och gott

Uppe med tuppen och gjorde oss i ordning för att åka. Det blev raka spåret mot Pinnarps camping där vi stannade för bad. Olle och Tuva hoppade för första gången från hopptorn. Tuva från första och Olle från tredje. Grymt imponerad att de vågade. Blev även lite glass och kaffe här innan vi for hemåt.
Direkt när vi kom hem så hämtade Linus juvelerna coh jag for hem och packade om min väska. Vid fyrarycket blev det färd upp mot Stockholm och Iron Maiden konsert som skulle vara dan efter. Boende i Årsta nära globen. Installerade oss och sen begav vi oss ut på stan. Tog 9 stycken skatter. Käkade kebab och sent på kvällen stupade vi i säng.

Bad, helikopterflyg och löpning 11/7-13

Kategori: Smått och gott

En mycket händelserik dag. I allafall om man frågar juvelerna. När frukosten var uppäten packade vi med badkläder och for mot Hätte camping för lite bad. Eller rättare sagt kidsen badade för det var fruktansvärt kallt och blåsigt där. Tuva fick en igel på benet som sög tag rejält. Livat var det på vår filt och hon vråla. Kände mig ungefär som familjen psykfall. Men men.... till slut fick vi bort den.
När vi kom tillbaka till Torpön så såg vi att det landade en helikopter på en liten gräsplätt. Aha helikopterflygtur. Jag sprang så fort jag kunde utan att kidsen visste. Tog ut pengar vid restaurangen och du må tro de blev förvånade och glada när jag sa vi skulle flyga. Vilket äventyr för dem. Jag var riktigt pirrig även om jag har gjort en gång tidigare. Flög över Torpön och vi tog en massa kort. Det var stora samtalsämnet sen.. De såg glada ut.
Efter flygningen tog jag mig en löptur. Pappa skulle hämta upp mig och jag hann springa 7,1 km innan jag såg bilen. Kände mig rätt nöjd. Ont i benen som satan.
Middag på campingens restaurang senare. Smålands paradorkester underhöll. Mycket trevligt. Jag beställde ångbåtsfile. Olle, piratens hamburgare och Tuva hopp i land kalles pannkakor.
Somnade som stockar direkt när vi kom till husvagnen..

Torpön med husvagn 10/7-13

Kategori: Smått och gott

Vaknade till spöregn men det var bara att ta sig upp. Ge ungarna frukost och sen steka pannkakor som skulle ätas senare på kvällen. Kl. 10.00 stämplade vi in hos mor och far och vi påbörjade en liten minitripp till Torpön med husvagn. Framme skapligt men vad fanns att göra. Kortspel och bråk i husvagnen mm ok då en liten stund. Vilket jävla liv det var för att Tuva förlora. Aldrig mer finns i sjön med henne. Grr...När det lättade lite gick vi ner till Naturum. Spännande. De hade fiskar i akvarier och byggt upp en modell av Torpön och man kunde läsa dess historia. Trevligt..
Käkade sen vår medhavda mat innan det var dags att knoppa in.

Mårängen 9/7-13

Kategori: Smått och gott

Idag var det sol och bad vid Mårängens camping som gällde. Vi hade bestämt att träffa Tuvas kompis med familj där. Mycket trevlig dag med sol, glass och kaffe. Jag var badkruka som vanligt eftersom det fanns musslor i vattnet. Fy. Och jävlar vi brände oss. Alla tre. Röd som en kräfta och spände i skinnet. Fan vilken ågren jag hade att jag inte smörjde kidsen lite till. Grr.
Hem till Norma på kvällen. Det blev bara kort stund för vi hade rätt mycket att förbereda till dagen efter....

Äntligen SEMESTER

8/7-12
Första semesterdagen började lite lugnt. Jordgubbsplockning ute vid Ringstad gård tillsammans med Tuvas kompis med familj. Mycket trevligt och smaskens. Blev en hel del även om jag måste göra ett besök till.
Efter jordgubbarna blev det bad hos mor och far. Jag badade för första gången och detta bara för att jag hade chansen att göra en bomb när mamma skulle i moahaha. Kvällen avslutades med minigolf. Och så klart vann stjärnan-jag
På kvällen tänkte jag fira lite att det äntligen var semester. Jordgubbar med socker, sabaton i lurarna men ingen öppnare till min cider. Provade då en gaffel och skar mig fan. Ont. Till slut så...

Lite uppdatering

Kategori: Smått och gott

Nu var det verkligen längesen jag skrev. Har varit fullt upp hela tiden. Vi har farit omkring som vildar men nu äntligen fick jag en lugn stund. Kommer göra en kort uppdatering om vad som har hänt. Vill ju så fort som möjligt komma till nuet.

Trosa stadslopp 28/6-13
Hämtade en hängig och febrig Olle från frita efter jobbet. Han mådde inte bra men ville verkligen hemskt gärna åka till Trosa. Han sa att han tänkte gå runt för han ville så gärna ha medaljen och rosen. Sagt och gjort. Blev hämtade av mor och far. Uppe skapligt i Trosa och vi käkade lite. Mötte upp Fredrik och Hugo och vi gjorde oss iordning för start. Olle valde att genomföra loppet men det gick bra. Båda var jätteduktiga. Stolt över dem. Visserligen är det inte så långt att springa men bara att de vågar. Käkade en snabbis innan vi for hem. Olle var riktigt dålig när vi åkte hem. Började bli lite orolig för om han skulle kunna följa med på scoutlägrets första dag som skulle börja på söndag

Lägerförberedelse och läger 29-30/6-13
Olle mådde lite bättre idag så vi for in till maxi för att fixa det sista. Hittade en ryggsäck som jag köpte till mig men som Olle skulle ha på lägret och nya bättre sovsäckar. Han kände sig nog lite mallig. Käkade lite pizza på kvällen och Olle blev bättre och bättre. På söndagen hjälptes vi åt att packa väskan och sen for jag till Mela för att lämna honom. Vad fint de hade gjort. Byggt upp en stor samlingsplats. De började med att ha någon slags ceremoni där alla barn fick ha sorteringshatten på sig som skulle bestämma vilket läger de skulle tillhöra. Olle blev en hufflepuff. Kan ju nämna att scouterna hade anordnat ett Harry Potter läger. Kändes bra att lämna honom där. Han hade sett fram emot det här så länge.

Gröna Lund, hälsa på Olle och Kolmården 2-4/7-13
När olle var på läger så tog jag ledigt i tre dagar för att jag och Tuva skulle hitta på nått skoj. Vi började tisdagen med att fara upp till Stockholm och Gröna Lund. Karin och min mamma följde med. Tuva var övverlycklig för att hon hade längden inne för både Twister och den nya slänggungan121 meter upp i luften. Lika glad var inte jag som fick åka med. Jävlar vad skraj jag var och Tuva bara skrattade.
På onsdagen åkte vi och hälsade på Olle en snabbis. De höll på att spela Quidditch. Vet inte vad det var men såg kul ut. Han visade oss runt sen åkte vi hem. Sista dagen åkte jag och Tuva till Kolmården. Riktigt mysig dag och inte så många besökare. Vi var med om något otäckt men häftigt. Nått som man sällan ser mer än på tv. Vi satt vid savannen och käkade när en noshörning stångade en bock så den flög åt helvete långt. Den brölade otäckt högt sen låg den stilla en bra stund. Vi trodde den var död men till slut så reste den sig. Vi hörde djurvårdare prata om att söva den då detta var andra gången det hände. Spännande. Såg delfinshowen Life och jag böla hela tiden. Tuva bara titta på mig. Böla även under rovfågeluppvisningen. Fan vad tufft. Avslutade med linbanan innan vi åkte hem

Från Lägret

Kolmården

Karnebåtsfestival 6/7-13
Olle hämtade Olle på lägret och jag och Tuva ålte ner till Valdemarsvik för att se underbara BKN dansa. De är verkligen helt underbara och jag saknar dansen något enormt. LOVE